Sıkça Sorulan Sorular

Kopilot Filom nedir?

Kopilot Filom şirketler için araçları ve sürücüleri ile ilgili bilgileri takip etme imkânı sunan, araçları ile ilgili bildirim ve detaylı raporlama sağlayan bir Turkcell servisidir.

Kopilot Filom ne işe yarar?

Filonuzdaki araçlarınızın tüm bilgilerine ulaşıp zamandan tasarruf edebileceğiniz gibi, araçlarınızla ilgili aldığınız bildirim ve raporlar ile filonuzu daha verimli ve güvenli yönetebilirsiniz. Sürüş sırasındaki ani hızlanma, ani freni, sert dönüş ve hız aşımı gibi durumlara göre oluşan sürüş performansını takip ederek sürücülerinizi daha güvenli ve verimli sürüşe teşvik edebilirsiniz.

Nasıl çalışır?

Kopilot Filom BB cihazı satın alınarak araca teknik servis aracılığıyla montajı yaptırılır ve Kopilot Filom uygulamasına tanımlı ürün sorumlusu gsm numarası ile Hızlı Giriş yapan kullanıcı araçlarını görüntüleyebilir.

Kopilot Filom’u nasıl satın alabilirim?

Kopilot Filom servisinden faydalanmak için Turkcell Kurumsal Satış Yöneticiniz aracılığıyla Kopilot Filom cihazı satın alabilir ve cihaz içerisindeki ya da cihaz ile birlikte temin edilecek Turkcell M2M hat ile Kopilot Filom tarifesine abone olabilirsiniz. Fiyat bilgilerini https://www.turkcell.com.tr/kurumsal/kurumsal-cozumler/kopilot-filom web sitesinde bulabilirsiniz.

Kopilot Filom Kampanyasından Kimler Yararlanabilir?

Kampanyadan Kopilot Filom Tarifesini kullanan Kurumsal M2M Hat sahipleri yararlanabilmektedir. Kopilot Filom cihazını kampanya ile alabilmeniz için Limit Puan Uygulaması yeterliliğinin sağlanmış olması beklenmektedir. Limit Puan Uygulaması kapsamında firmanız adına kayıtlı tüm hatlardaki kullanım ve ödeme alışkanlıklarınız değerlendirilerek firmanız adına bir limit puan belirlenir. Seçtiğiniz cihaz tekliflerine sahip olmak için limit puanınızın, en az kampanya kapsamında sunulan cihaz için belirlenmiş limit puan kadar olması gereklidir. Kopilot Filom cihazı için geçerli limit puan ile ilgili Turkcell Kurumsal Müşteri Yöneticinizden bilgi alabilirsiniz.

Bununla beraber, Cihaz Limit Puanınız yeterli olsa dahi, son ödeme tarihi geçmiş ama ödenmemiş faturanızın bulunmaması, firma adına kayıtlı hatlardan hiçbirinin abonelik sözleşmesine aykırı durumlar sebebiyle kapalı olmaması ve yine aynı firma adına kayıtlı hatlardan herhangi biri için, önceden katılıp kontrat süresinden önce iptal gerçekleştiği için hesaplanıp fatura edilmiş ancak ödenmemiş cayma bedeli bulunmaması gereklidir.

Servisi yurt dışında da kullanabilir miyim?

Kopilot Filom tarifesi yurt dışında geçerli değildir. Turkcell Kopilot Filom servisinin yurt dışında kullanılması durumunda Turkcell M2M Akıllı Yurt Dışı Dünyası Tarifesine göre ücretlendirme yapılır ve faturanıza ayrıca yansıtılır.

Nasıl İptal ederim?

Kopilot Filom servisini iptal etmek için Turkcell Müşteri Yöneticiniz ile iletişime geçebilirsiniz.

Numara değişikliği, devir, faturasız hatta geçiş, numara taşıma, borç nedeniyle hattın kapanması, kendi isteğiyle hat kapama veya fatura dönem değişikliğinde aboneliğim devam eder mi?

Kopilot Filom servisini kullanabilmeniz için aracınıza taktığınız cihaz içerisindeki hattın Kopilot Filom tarifesine aboneliğinin olması ve hattın aktif olması gerekmektedir. Numara değişikliği, devir, faturasız hatta geçiş, tarife değişikliği durumlarında Kopilot Filom aboneliğiniz sona erer ve kampanyadan faydalanıyorsanız ilgili cayma bedeli faturanıza yansıtılır. Hattın kapanması durumunda servis kullanımınız durdurulur, hattınızın tekrar açılması ile servisi kullanmaya devam edebilirsiniz. Fatura dönem değişikliğinde aboneliğiniz etkilenmez ve servisi kullanmaya devam edebilirsiniz.

Kopilot Filom web arayüze nasıl ulaşabilirim?

kopilotfilom.turkcell.com.tr adresinden sisteme tanımlı gsm numaranız ile Hızlı Giriş yaparak ulaşabilirsiniz.

Kopilot Filom web arayüz hangi tarayıcılar ile çalışır?

Edge, Chrome 69 üzeri, Safari 10 üzeri, Opera 55 üzeri, Firefox60 üzeri tarayıcılar ile çalışmaktadır.

Kopilot Filom’a sonradan araç ekleme yapabilir miyim?

Kopilot Filom servisine istediğiniz kadar araç eklemesi yaparak araçlarınızı takip edebilirsiniz. Her bir araç eklemesi için ek bir cihaz satın almanız ve içerisindeki/ayrı temin edilen M2M hat ile Kopilot Filom tarifesine abone olmanız gerekmektedir.

Kopilot Filom Mobil Uygulamasını telefonuma nasıl indirebilirim?

IOS işletim sistemine sahip akıllı telefonlar için App Store’dan, Android telefonlar için Google Play’den indirebilirsiniz. Android 5.0 ve üstü, IOS 11 ve üstü işletim sistemleri desteklenmektedir.

Kopilot Filom Mobil Uygulaması ücretli midir?

Kopilot Filom mobil uygulamasını, uygulama mağazalarından ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Kopilot Filom mobil uygulamasını kullanabilmeniz için Kopilot Filom cihazı satın almış ve Turkcell Kopilot Filom tarifesine abonelik gerçekleştirmiş olmanız gerekir.

Kopilot Filom mobil uygulaması internet bağlantısı gerektiren ve kullanımı sırasında data akışı gerçekleşen bir uygulama olduğundan, uygulamayı kullanırken internet tüketimi gerçekleşir. Uygulamayı kullanırken gerçekleşen internet tüketimi, internet servisi hizmeti aldığınız GSM operatörünüzün veya internet servis sağlayıcınızın tarifesi üzerinden ücretlenir veya internet paketinizden düşülür.

Kopilot Filom mobil uygulamadan araçlarımı ekleyebilir miyim?

Araç ekleme ve eşleme işlemleri kopilotfilom.turkcell.com.tr üzerinden giriş yaptığınız Kopilot Filom web uygulamasından yapılabilmektedir. Mobil uygulamadan araç ekleme ve eşleme yapılamaz.

Kopilot Filom BB cihazı kullanımda araç çeşidinde bir limitleme var mı?

Kopilot Filom BB cihazı tüm marka model araçlarla uyumlu olarak çalışmaktadır.

Kopilot Filom BB cihazı araca nasıl takılıyor?

Kopilot Filom BB cihazınızı satın aldıktan sonra montaj servisi için sizinle iletişime geçilecektir. Aracınıza cihazınızın montajının yapılması için randevunuzu oluşturduktan sonra montaj hizmeti gerçekleştirilecektir. Aynı anda 5(beş) cihaz ve üzeri montaj işlemi söz konusu ise anlaşmalı servis firmasının gezici servisleri tarafından kendi lokasyonumuzda montaj yapılabilir, 5(beş)’in altında cihaz için ise anlaşmalı firmanın servis noktalarının bulunduğu adreslere giderek cihaz ve simkartınızın montajını yaptırabilirsiniz. İl-İlçe servis noktaları bilgisini kopilotfilom.turkcell.com.tr den inceleyebilirsiniz.

Kopilot Filom BB cihazının montajı/kurulumu ücretli mi?

Kopilot Filom BB cihazlarınız için ilk montaj hizmeti ücretsiz olarak yapılmaktadır. İlk montaj sonrasında yapılan her bir montaj, sökme, kurulum/yerleştirme işlemi için 65TL+KDV ücret müşteri tarafından ödenmesi gerekmektedir.

Kopilot Filom BB cihazı kolayca sökülebilir mi?

Kopilot Filom BB cihazı araç içerisinde kolay ulaşılabilir bir noktada bulunmamaktadır. Teknik servis desteği olmadan çıkarılması önerilmemektedir.

Kopilot Filom BB cihazı başka araca takılabilir mi?

Kopilot Filom BB cihazınızı teknik serviste montaj sökme işlemi yaptırdıktan sonra başka bir aracınıza montajını yaptırabilirsiniz. Teknik servis desteği olmadan işlem yapılmaması önerilmektedir.

Kopilot Filom BB cihazlarımı web arayüzden eklemem gerekir mi?

Kopilot Filom BB cihazınızın teknik serviste montaj işlemi yapıldıktan sonra araç bilgileriniz teknik servis tarafından uygulamaya eklenecektir. Sizin cihaz ekleme işlemi yapmanız gerekmemektedir. Uygulamaya giriş yaptığınızda araçlarınızı kontrol etmeniz yeterlidir.

Kopilot Filom BB cihazını şarj etmek gerekiyor mu?

Kopilot Filom BB cihazınız çalışması için gerekli olan enerjiyi aracınızdan almaktadır. Ayrıca şarj edilmemektedir.

Kopilot Filom BB cihazının garanti süresi nedir?

Garanti süresi 2 yıldır. Garanti dışında teknik serviste yapılan işlemlerde ödemenin havale ile yapılması ve dekont alınması önerilmektedir.

Kopilot Filom cihazları ile arabamın kilidini açabilir veya motorunu çalıştırabilir miyim?

Cihazlarımız aracınızdan sadece gerekli verileri toplamaktadır. Güvenlik sebebiyle aracınıza kilit açma, motor çalıştırma vb. komutlar göndermemektedir.

Kopilot Filom cihazların veri aktarımında internet kotası mevcut mudur?

Cihazınızdaki Turkcell hattınızda aylık 500 MB internet paketi tanımlıdır ve cihazınızdaki veri aktarımı için yeterlidir.

Kopilot Filom uygulamasına nasıl giriş yapabilirim?

Uygulamaya ilk giriş Kopilot Filom ürün sorumlusu olarak tanımlanan GSM Numarası ile yapılabilir. Ürün sorumlusu Turkcell Kurumsal Müşteri Temsilciniz tarafından tanımlanmaktadır. Ürün sorumlusu tanımlı GSM Numarası ile giriş yaptıktan sonra alt kullanıcılar tanımlayabilirsiniz. Alt kullanıcı tanımlamaları yapıldıktan sonra sisteme tanımlanan kullanıcı, GSM Numarası ile giriş sağlayabilir. Girişler sırasında Turkcell Hızlı Giriş kullanılır..

Hızlı Giriş nedir?

Hızlı Giriş, Dünya Operatörler Birliği tarafından sağlanan Mobile Connect servisiyle uyumlu ve uluslararası bir çözümdür. Kullanıcıların web sitesinde Hızlı Giriş yapmak istediği cep telefonu numaralarını yazmaları, ardından cep telefonlarına gelen ekran üzerinden onaylamaları ya da cep telefonlarına gelen şifre ile sisteme giriş yapmaları gerekmektedir.

Turkcell Hızlı Giriş hesabım bulunmuyor, nasıl tanımlarım?

Hızlı Giriş'i kullanarak web sitelerine ya da uygulamalara giriş yapmak son derece hızlı ve kolaydır. Hızlı Giriş butonuna tıklayarak Kopilot Filom Ürün Sorumlusu GSM Numaranızı ve eposta adresinizi yazmanız, ardından çıkan ekranı onaylamanız ya da cep telefonunuza gelen şifreyi girmeniz gerekmektedir.

Hızlı Giriş şifremi unuttum, şifremi nasıl sıfırlayabilirim?

Hızlı Giriş şifrenizi sıfırlamak için aşağıdaki işlemleri yapabilirsiniz.

kopilotfilom.turkcell.com.tr sayfasından Hızlı Giriş’e tıkladığınızda açılan ekranda Hızlı Giriş’e kayıtlı GSM numaranızı giriniz. Telefonuna gelen onay’a tıklayarak ya da tek seferlik şifreyi girerek ilerlediğinizde açılan Hızlı Giriş Şifre ekranında “Şifremi Unuttum” tıklandığında güvenlik sorusu ile karşılaşılır. Güvenlik sorusuna daha önce belirlemiş olduğunuz cevabı girmeniz gerekmektedir. Güvenlik sorusuna girilen cevap doğru ise “yeni şifre belirleme” ekranı açılır ve yeni şifre belirleme işlemi yapılır.

Güvenlik sorusunun cevabını hatırlamıyorsanız ekrandaki “Cevabımı Unuttum” tıklanır. Şifreniz bloke olur ve “Şifreniz veya güvenlik sorunuzun cevabını üst üste hatalı girdiğiniz için şifreniz bloke edilmiştir. Hızlı Giriş sistemine kayıtlı olan e******r@xyz.com adresinize gönderilen kısayola tıklayarak yeni şifrenizi belirleyebilirsiniz” şeklinde bir uyarı çıkar. Tanımlı e-mail hesabınıza girip size gönderilen linke tıklayıp şifre belirleme ekranına ulaşarak şifrenizi sıfırlayabilir ve yeni şifre belirleyebilirsiniz.

Uygulamaya neden giriş yapamıyorum?

Firma yetkilisi iseniz; ürün sorumlusu bilgileriniz hatalı girilmiş olabilir, güncellemek için Turkcell Kurumsal Müşteri Temsilciniz ile iletişime geçebilirsiniz. Alt kullanıcı iseniz; bilgileriniz kayıt edilmemiş olabilir, bilgilerinizi kontrol etmek için firma yetkiliniz ile iletişime geçin

Araçlarımın hepsini haritada görüntülemek istiyorum, nasıl görüntüleyebilirim?

Kopilot Filom web ve mobil uygulamasının ana menülerinden Harita ekranına geldiğinizde araçlarınızın son durumdaki konum bilgileri ile birlikte harita üzerinde görüntüleme sağlayabilirsiniz. Araçlarınızı haritada görüntüleyebilmeniz için cihazlarınızın araçlarınıza yerleştirilmiş ya da montajı yapılmış, araç bilgilerinizin uygulamaya eklenerek cihaz eşlemesinin yapılmış ve araçlarınızın en az bir seyahatinin olması gerekir.

Haritada bulunan araç renklerinin anlamları nedir?

Araç yeşil renk ise hareket halinde, kırmızı renk ise durmuş olduğunu, siyah renk ise rölantide olduğunu göstermektedir. Gri ise aracınızdan veri alınamamaktadır.

Araç listemi nasıl görüntüleyeceğim?

Web arayüzde ana menüden Harita ekranına geldiğinizde sol üstte bulunan ‘Araç Listesi’ butonuna basıp araçlarınızı liste görünümünde görüntüleyebilirsiniz. Mobil uygulamada Araçlar menüsüne tıkladığınızda araç listenizi görebilirsiniz.

Araçlarımı haritada ve listede neden görüntüleyemiyorum?

Araçlarınız sisteme tanımlanmamış veya kullanıcınıza tanımlı olmayabilir, tanımlamaların doğru yapıldığını kontrol edin. Araçlarınız cihazınızı taktıktan sonra kullanılmamış ise uygulama üzerinde görüntüleyemezsiniz. Araçlarınızın en az bir seyahati olduğundan emin olun.

Aracımın detaylı bilgisini nasıl görüntüleyebilirim?

Harita ekranında herhangi bir aracın üzerine tıkladığınızda ya da araç listesinden aracı seçtiğinizde bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.

Geçmiş ait verileri görebilir miyim?

Rapor fonksiyonu ile geçmişe ait verilerin raporları alınabilir.

Bildirimlerimi nasıl görebilirim?

Web arayüz üzerinde ana sayfada sağ üstte bulunan çan sembolüne basıldığında kullanıcı kendi filosuna ait araçlardan gelen bildirimleri görebilir. Mobil uygulamada Menü Bildirimlere tıklayarak araç bildirimlerinizi görebilirsiniz.

Bildirim ayarlarını nereden yapabilirim?

Web arayüzden Ayarlar alanından Bildirimler sekmesinden ulaşılabilir. Mobil uygulamadan ise Menü Ayarlar alanından Bildirim Ayarları sekmesinden ulaşılabilir.

Aracımla ilgili olayları nasıl görebilirim?

Web arayüz üzerinde sol menüde bulunan Olaylar alanına tıklayarak kullanıcı kendi filosuna ait araçlarda oluşan olayları görebilir. Listelenen olaylardan sadece biri tıklanarak olayın harita üzerinde gerçekleştiği nokta görüntülenebilir.

Aracımla ilgili seyahatlere nasıl ulaşabilirim?

Web arayüz üzerinde sol menüde bulunan Seyahatler alanına tıklayarak kullanıcı kendi filosuna ait araçlarda oluşan geçmiş seyahatlerini görebilir. Seyahatleri listeledikten sonra sadece birini tıklayarak seferin harita üzerinde görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca harita üzerinde yer alan seyahat hareketli olarak izlenebilir. Mobil uygulamada alt menüden Seyahatlere tıklanarak seyahat bilgilerine erişilir.

Aracımla ilgili geçmiş konum bilgilerine nasıl ulaşabilirim?

Web arayüz üzerinde sol menüde bulunan Geçmişi İzle alanına tıklayarak kullanıcı kendi filosuna ait araçlarda oluşan geçmiş konum bilgilerini görebilir. Konumları listeledikten sonra sadece birini tıklayarak harita üzerinde görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Kopilot Filom web arayüzdeki Göstergeler nedir?

Web arayüz üzerinde sol menüde bulunan Göstergeler alanı ile filonuzdaki araçlarınızla ilgili Genel Durum, Şirket Sürüş Performansı, Mesai Performansı, En Yüksek Sürüş Skorları, En Fazla Hız Yapanlar, En Fazla Mesafe Yapanlar ve En Fazla Rölanti Yapanlar bilgilerine ulaşabilirsiniz.

Sürüş performansı nedir?

Sürüş karakteristiğine bağlı hız aşımı, ani hızlanma, ani fren, ani sağlama, ani sollama, aşırı rölanti, sefer süre aşımı, kanuni hız sınırı ihlali gibi kriterlere bağlı olarak sürüş performans puanlaması yapılmaktadır. Sürücünün araç kullanımına yönelik davranışları belirlenerek, sürüş için belirli parametrelerin kullanımı ile sürüş puanı (skor) oluşturulmaktadır.

Sürüş skorlamasındaki amaç, sürüşün analiz edilerek değerlendirmeye uygun hale getirilmesi ve nihai hedef olarak güvenli sürüş sağlanmasıdır.

Sürüşteki ortaya çıkan puan/skor durumuna göre sürücülerin güvenli sürüşü riske attığı durumlar tespit edilir ve bu sonuçlara göre kurumlar tarafından sürücüleri bilgilendirilerek hatalarını tekrarlamamaları sağlanabilir.

Kırmızı olma sebebi o ihlalden birden fazla kez ya da risk oluşturacak düzeyde yapmış olması demektir.

Aracımla ilgili sürüş performansına nasıl ulaşabilirim?

Web arayüz üzerinde sol menüde bulunan Performans alanına tıklayarak kullanıcı kendi filosuna ait seçtiği araca ve periyoda göre sürüş performans skoruna ve detaylarına ulaşabilir. Araca ait mesai içi/dışı kullanımı da görüntülenir. Mobil uygulamada ise alt menüden Performans tıklanarak araç performans bilgilerine ulaşılır.

Kopilot Filom web arayüzdeki Yoğunluk Haritası nedir?

Seçilen araç/araçlarla ilgili belirlenen tarih aralığında, seçilen analiz tipinde ( il, ilçe ve mahalle ) ve mesai kullanımının da içerisinde olduğu yoğunluk haritası gösterilir.

Harita yenileme süresini nasıl değiştirebilirim?

Web arayüz Ayarlar alanından Kullanıcı Bilgileri sekmesine girilerek harita yenileme süresi değiştirilebilir. Bu hız cihazlardan gelen verilerin hızını değil, kullanıcının ekranındaki yenilenme hızını değiştirebilmektedir.

Yeni kullanıcı nasıl tanımlarım?

Web arayüzde Ayarlar menüsünden Kullanıcılar sayfasında yer alan Yeni Kullanıcı Ekleye tıklayarak yeni kullanıcı ekleyebilirsiniz. Kullanıcı eklerken ad, soyad, e-posta, gsm numarası bilgilerinin eklenmesi gerekmektedir. Kullanıcı tipi seçilmeli ve kullanıcının coğrafi bölge, araç ve rapor yetkileri de belirlenerek işlem tamamlanabilir.

Kullanıcı tipleri nedir?

Kopilot Filom’da Admin, Kullanıcı ve İzleyici rol seçenekleri bulunur.

Admin kullanıcı web arayüzde tüm alanları görüntüleyebilir. Admin kullanıcılarında Coğrafi bölge yetkisi zorunludur. Kullanıcı oluşturulurken kullanıcıya tanımlanacak araç ve raporlar seçilir.

Kullanıcı rolünde kullanıcı oluşturulurken coğrafi bölge yetkisi için var, yok ya da sadece görüntüleme seçeneklerinden biri seçilir. Yetkilendirilerek araç ve raporlar da seçilerek işlem yapılır.

İzleyici rolünde kullanıcı sadece kendisine yetkilendirilmiş araçlarını haritada görüntüleyebilir. Coğrafi bölge yetkisi için yok ya da sadece görüntüleme seçeneklerinden biri seçilebilir.

Araçlarıma personellerimi nasıl tanımlarım?

Web arayüzde Ayarlar menüsünden Araç Personelleri sekmesinden personelinizin ad, soyad, email, telefon gibi bilgilerini ekleyerek yeni personel tanımlayabilirsiniz. Ekleme yapılırken personel tipi de seçilmelidir. Personelinize araç atamak için Kart Okuyucu Olmadan Personele Araç Ata butonuna tıklayıp Araç Ata seçmelisiniz. Araç listesinden personelinize atayacağınız aracı seçerek işlemi tamamlayabilirsiniz.

Yeni araç grubu nasıl tanımlarım?

Web arayüzde Ayarlar menüsünden Araç Grupları sekmesinden grup adını girerek ve grupta yer alacak araçlarınızı seçerek yeni grup tanımlayabilirsiniz.

Öneri ve şikayetlerimi nasıl iletebilirim?

Öneri ve şikayetlerinizi Kopilot Filom web arayüzdeYardım sayfası üzerinden ya da mobil uygulamadan “Bize Ulaşın” formunu doldurarak,destech@turkcell.com.tr ye mail ile veya 0532 757 57 57 numarası ile çağrı merkezimizi arayarak iletebilirsiniz.